javascript:void(0)
Don't believe everything i've said, heck, don't believe anything. Learn to differentiate facts and personal opinions. Do your OWN research, then, CHOOSE what to believe.

Sunday, March 18, 2012

Perubahan

"Kemudaan telah berlalu dan usia menggantikannya dengan pengalaman dan kematangan."
-Norashikin Rahmat

Telah ditimpa dugaan lagi, dan serasa ini sepertilah satu musibah yang sangat besar.

Manusia, bila diuji, akan berubah.

Saya cuba melihat balik, bermula saya diuji dengan dugaan ini, apakah yang telah berubah?

Pagi ini saya tengok cermin, dan saya sedar satu perkara yang sudah berubah. Jambang saya semakin panjang. Heh.



Ada masa tertentu, kita akan di'push' sehingga satu tahap yang tak pernah kita lalui atau tak pernah kita jangka. Mujur saya pernah melihat video di atas. Maka di saat kemuncak perasaan itu, doa itulah yang keluar dari mulut saya. Berkali-kali.

Sebenarnya panjangnya jambang (ugh perlu ke sebut berulang-kali) hanyalah side story je. Beserta dengan itu juga terselit pelajaran tentang hidup. Disebabkan cycle cikgu ganas pun masih tak habis lagi, terpaksalah saya menangguhkan untuk menulis pengajaran-pengajaran yang dapat saya kutip pada kali ini.

Kita, milik Tuhan. Berapa lama sangat sesuatu selain Tuhan boleh menarik dan menghantui hidup kita?

And those who strive in Our (cause),- We will certainly guide them to our Paths: For verily Allah is with those who do right.
29:69

Dan orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh kerana memenuhi kehendak ugama Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin mereka ke jalan-jalan Kami (yang menjadikan mereka bergembira serta beroleh keredaan); dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah adalah berserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya

No comments: