javascript:void(0)
Don't believe everything i've said, heck, don't believe anything. Learn to differentiate facts and personal opinions. Do your OWN research, then, CHOOSE what to believe.

Monday, June 4, 2012

semakin hampir


exam dah habis dua, ada lagi tiga akan menyusul.

Semoga Allah mempermudahkan.

Kita pun tidak tahu apa yang ada di luar sana, sesudah segalanya ini berakhir, tapi kita, tetaplah berharap Allah membantu kita untuk melepasi ujian-ujian ini.

Final exam ni, macam UPSR, PMR, SPM. Kadang-kadang memori-memori exam lepas dalam seluruh hidup diusahakan untuk terlintas dalam kepala, supaya boleh mencari-cari teknik paling baik dan juga ketenangan hati yang paling tinggi. Mencari-cari titik keyakinan. Supaya tak rasa risau atau gelabah sangat.

Pergh. Serius tak bajet cikgu boleh bagi markah macam tadi. Ini yang buat rasa semangat nak belajar untuk exam seterusnya pulak ni. (dan semangat, janganlah hilang. juga jangan tinggi sangat, kalau tak nanti buat orang rasa nak main game dan tengok movie)

4 comments:

eina said...

all the best for the remaining three papers to go, may Allah make them easy for you. take care of your health as well as your iman.

"Man Jadda Wa Jadaa. Man Zar'a hasala"

"sesiapa berusaha dia berjaya, siapa yang menanam, dia yang mendapat hasilnya"

Pengembara said...

@eina : all da best jgk utk awak. jg diri dan iman. exam awak mmg dh habis ke?

eina said...

exam saya dh habis khamis lalu. doakan yang terbaik utk semua. jangan nak berkitab cinta sgt ye, exam anda masih berbaki tiga!

Pengembara said...

heheh...memang best habiskan hari2 di uk selepas exam..exam sy skrg tinggal dua sahaja lagi..