javascript:void(0)
Don't believe everything i've said, heck, don't believe anything. Learn to differentiate facts and personal opinions. Do your OWN research, then, CHOOSE what to believe.

Tuesday, June 5, 2012

penamat Kitab Cinta


Saya memang suka sangat dengan drama kitab cinta ni. Tapi entah macam mana, saya tak habis tengok, seingat saya, saya tengok sampai episod second last atau pun episod last, yang penamatnya tergantung.

Rupa-rupanya ada telemovie yang dikatakan merupakan kesinambungan dari drama Kitab Cinta yang ditayangkan di TV Al-Hijrah itu. Telemovie tersebut memakan masa 1jam setengah. Memang best. Lantak la orang nak kata apa dengan ending tersebut, tapi telemovie tersebut berjaya buat saya rasa 1jam setengah tu macam beberapa minit sahaja.

Watak Aaron Aziz yang tiba-tiba muncul. Wali yang dari awal cerita sampai habis macam hampagas [hampa + tong gas] (tetapi tetap jadi watak kesukaan..lol). Salah seorang penonton memberikan komen di youtube, "ha, baguslah watak aaron aziz muncul, biar nur fazura dengan dia je. Penat aku tengok Wali ni.."




Dan macam biasalah, kalau kita suka jalan ceritanya, lagu yang keluar pada waktu-waktu tertentu akan mempunyai 'effect' yang lebih dahsyat daripada biasa. Nak pulak lagu tu dah lama tak dengar. memang gila.

Yang tersisa
Hanya gambarmu
Di meja kamarku
Diiringi dua puisi
Tentang lara hati...


Ok best. Selamat tinggal kitab cinta.


5 comments:

atikullah ismail™ said...

okeh..nak tngok lepas exam...huhuhu

School Of Tots said...

elok gak tengok kitab cinta...drp tengok kitab korea.

Pengembara said...

@atikullah : waa...jarang2 ko komen kat blog ak ini...ko nak tengok, tengok drama die berbelas episod tu dulu....teruskan menulis atik...heheh

@school : ye, lagi bagus. dengarlah kata2 budak sekolah. lol

norashikin rahmat said...

Wah. Excited dapat tahu ada penamat untuk cerita ni. Saya suka watak Wali. Dia tegas, ada pendirian, dan semua kata-kata yang diungkapkan ada makna yang best. Terima kasih untuk post ni, Maher sunbae. :D

"apa perlu, engkau kubujuk dengan senjata puisiku?"-Wali, Kitab Cinta.

Pengembara said...

oh? saya ingatkan awak mmg dh tgk dh ending cerita tuh...ketegasan, adalah impian bagi smua pncari kebenaran tapi slalu srba salah bila fkirkn psl org lain..

sama-sama, junior. tapi wali tetap hampagas!! part last tuh, nak cakap elok2 pun mcm susah sgt...agak2nya bnda ni brlaku kat org yg mcm ada connection yg sgt rapat, sekecil2 perkara pn blh mnyakitkan hati. kot.