javascript:void(0)
Don't believe everything i've said, heck, don't believe anything. Learn to differentiate facts and personal opinions. Do your OWN research, then, CHOOSE what to believe.

Wednesday, October 21, 2009

Terbaik

1.Saya kata,

"Manusia tak perlu jadi yang terbaik dalam hidup orang lain.
Manusia hanya perlu jadi yang terbaik dalam hidup masing-masing."


2.Ini adalah ucapan atau kata-kata biasa si kalah agar dia tak lagi berasa sedih dengan kekalahannya sendiri. Agar dia dibenarkan untuk berputus asa.

3.Ianya tak ada bezanya dengan satu petikan kata-kata seperti di bawah:-

Saya petik,

"The way to succeed is to double your failure rate. Failure is the opportunity to begin again more intelligently."

4.Dengan ayat ini semua orang kini memiliki alasan untuk kalah.

5.Walau bagaimanapun, boleh jadi kata-kata tersebut diucapkan oleh orang yang faham, dan kini berada pada tahap kefahaman paling tinggi, iaitu penyerahan.

6.Saya kata lagi,

"Dan bila kita tak mampu jadi seperti apa yang kita benar-benar mahukan,
maka saatnya telah tiba untuk mengakui kelemahan sendiri.
Kerana hanya dengan mengakui kelemahan maka manusia akan ditunjukkan jalan.
Kemudian manusia akan dianugerahkan kekuatan yang dengannya dia bisa menembusi langit."

7. Tapi sehingga kini saya belum dianugerahi kekuatan yang membolehkan saya menembusi langit. Kerana saya adalah si kalah itu.

1 comment:

Fuzzy A! said...

Tapi kita tak patut takut kekalahan atau membuat kesilapan. Tengok video ini: http://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html