javascript:void(0)
Don't believe everything i've said, heck, don't believe anything. Learn to differentiate facts and personal opinions. Do your OWN research, then, CHOOSE what to believe.

Saturday, July 9, 2011

Keamanan

Ini hanyalah entri yang bersinambungkan entri sebelum ini, iaitu kekacauan.

Saya baru sahaja selepas menonton satu (dua sebenarnya) video di youtube, dan saya sangat gembira.
Pasal perbincangan ilmiah.

Ini video dia.





Respek.
Saya memang respek.
Saya suka semua orang dalam video ni, Ustaz Fadhlan, Xifunassir, Dr. Asri, even interrogators pun. Penganjur, juga Brother Hafiz Firdaus. Dan kalau tak silap saya nampak Anam budak czech, entahlah, mungkin saya salah nampak. Saya juga rasa macam nampak Kak Ayu juga.

Saya dengan ini memang mencuci tanganlah dengan perselisihan pendapat.
Saya rasa kalaulah dalam dunia ini semua orang yang berselisih pendapat, kemudian berbincang seperti mereka di atas, dengan menggunakan dalil-dalil yang ada, perah otak apa semua....insyaAllah dunia ini akan aman.

BERSIH ada betulnya, BERSIH juga ada salahnya. Terpulang pada kemampuan analitikal setiap individu.
Jujur saya katakan, pendapat saya sedikit berubah dan tak sama macam yang sebelum ini, tapi saya tak nak tulis perkara yang saya pegang. Huhuh. Sebab pendapat saya tak penting, kalau anda hendak memiliki pendapat, anda cari sendiri, rujuk pada sumber yang betul. Tengok video di atas, buat kesimpulan sendiri. Senang je. ^^

3 comments:

ieka said...

keamanan~ thanx atas peringatan.. at least boleh muhasabah diri saya n rakan2 yang lain... dalam diberi dugaan mcm ni... bila baca post terasa dugaan 2 kecil.. kena bnyk redha lagi..

Maher said...

betul ieka....kita bukanlah sesiapa pun, tp apa yang perlu kita fahami ialah, kita dah memilih islam sebagai agama kita...kita kena terima firman Allah dan hadis Nabi dengan lapang dada...tapi itulah yang terjadi dalam masyarakat kita, lebih mengikut emosi dan teori-teori sendiri semata-mata.

Life is a journey said...

for peace...