javascript:void(0)
Don't believe everything i've said, heck, don't believe anything. Learn to differentiate facts and personal opinions. Do your OWN research, then, CHOOSE what to believe.

Thursday, March 17, 2011

Segala-galanya Allah.

Yup, mungkin mata saya buta. Termasuklah mata hati saya.

Saya dari dulu minta dari Tuhan, saya yang jahat ni kalau saya berubah, harap yang buat saya berubah bukanlah perempuan. Dalam erti kata lain, saya nak tahu, yakin dengan pasti bahawa Allah lah yang mendidik saya dan buat saya berubah. Segala-galanya kerja Allah semata-mata.

Ya, saya memang masih belum berubah secara total. Saya masih belum cukup baik lagi. Tapi saya cuba bermuhasabah diri. Saya sendiri tahu apa kejahatan yang saya buat, yang sangat saya kesali dalam seluruh kehidupan saya. Mungkin ada benda jahat lain lagi yang saya buat tapi masih tak nampak - yang itu saya pohon agar Allah tunjukkan dan berikan kekuatan untuk meninggalkannya. Tapi dengan bermuhasabah saya dapat nampak apa yang lain, dulu dan sekarang. Dan kelainan itu tak akanlah saya tukar dengan apa-apa pun.


Orang tak nampak bagaimana saya 'degraded' menjadi binatang. Kehidupan saya nampak normal macam manusia, tapi tak ada orang tahu tentang hati saya dan otak saya.

Mungkin mata saya buta sebab tak tahu memilih. Atau buat kerja separuh jalan. Ah peduli apa saya. Bukan saya tak pernah alaminya. Banyak kali dah saya kehilangan sesuatu sebab merasakan diri masih bermasalah. Dan tentang masalah tersebut, berdasarkan kajian saya, masalah tersebut memang besar.

Jadi kehilangan tak ada maknanya di sini. Saya lapang dada. Agh, sebenarnya masih juga tidak dapat menjaga batasan-batasan, masih juga mencari. Adakah saya ni bodoh?

Ok balik kembali kepada topik asal.

Apa la sangat kalau kita kehilangan sesuatu dalam nak mendapatkan sesuatu yang dirasakan berharga buat kita.
To gain something , u must lose something.

Hukum alam kan. Sunnatullah.

Ok la saya wish kat anda semua, selamat kehilangan.
Dan fikiran saya sangat cepat berubah, jadi ayat-ayat di atas memang mengharu-birukan umat. Hampir gila.

No comments: