javascript:void(0)
Don't believe everything i've said, heck, don't believe anything. Learn to differentiate facts and personal opinions. Do your OWN research, then, CHOOSE what to believe.

Thursday, March 12, 2009

Bolt : Kisah Haiwan Teladan

Saya sendiri tergelak sewaktu meletakkan tajuk post saya kali ini. Tapi anda tak perlu gelak hanya kerana saya gelak, itu hipokrisi namanya. Ah,lupakan. Kita teruskan saja cerita kita.




Baru-baru ini saya ada menonton satu filem. Filem animasi. Atau dalam bahasa kanak-kanak, filem animasi itu dipanggil kartun. Filem tersebut bertajuk Bolt. Berlainan dengan Wall-E, Bolt tidak berfokus pada air mata kita, sebaliknya pada perut kita.

Perut?Maaf, saya tidak boleh menjelaskan maksud saya. Anda harus mengalaminya sendiri.



Cerita Bolt ini akan bawa anda pergi mengembara. Anda akan mengembara bersama-sama anjing (Bolt), kucing (Mittens) dan hamster (Rhino) merentasi padang pasir, merenangi lautan dan meneroka hutan belukar.

Tapi ada orang pula akan persoalkan, "ish, anjing rupanya cerita ni. Apa kejadahnya kamu tengok cerita anjing ni?"

Rakan-rakan, sayangilah setiap makhluk Tuhan. Hanya kerana kita perlu melakukan sertu (orang biasa kata samak) jika tersentuh najis mughallazah, tak bermakna sama sekali kita harus membenci makhluk-makhluk tersebut.




Saya cadangkan anda lihat trailer cerita ini :



Di samping itu, saya selitkan gambar-gambar snapshot filem tersebut -



Kadang-kadang kita pelik, kenapa orang kita boleh tengok ikan (Finding Nemo, ikan laga Anak-anak Sidek) tetapi tidak boleh tengok anjing (Bolt)?
- luahan perasaan yang tak berasas sama sekali. Haha.

Oh, saya tak kisah anda hendak kata saya fanatik atau apa, saya tak kisah. Benda yang baik harus saja dikongsikan dengan semua orang, hatta kucing atau anjing peliharaan anda sekalipun harus dibawa tengok cerita ini. Mereka, iaitu haiwan-haiwan lain, harus disedarkan tentang keupayaan mereka yang sebenar, kuasa 'super' mereka!! Yeah!

Untuk siapa cerita ini? Sememangnya untuk semua. Namun saya rasa filem ini LEBIH DITUJUKAN kepada orang-orang yang mungkin masih ingat dia mempunyai kuasa istimewa (mungkin sebab terlalu terpengaruh dengan kartun) atau orang-orang yang berlagak sebab perasan diri kuat, ada nilai hidup yang tinggi atau apa-apapun agar mereka MULA MENGUKUR KEHEBATAN SENDIRI.

Antara dialog-dialog yang boleh dikatakan menarik :-

Bolt: What is this red liquid coming from my paw?
Mittens: It's called blood, hero!
Bolt: Do I need it?
Mittens: Yes, so if you want to keep it inside your body, where it belongs, you should stop jumping off trucks doing eighty on the interstate!

Ianya memang betul. Tak tipu. Saya yang percaya saya boleh terbang seperti Superman akhirnya sedar selepas tengok filem Bolt ini.

Maaf, untuk kali ini, saya tidak dapat letakkan link untuk download filem ini melalui torrent. Saya tidak dapat mencarinya. Namun jika saya jumpa, saya akan letakkannya.

Buat masa ini, anda boleh datang temui saya untuk ambil cerita ini. Dengan suka hatinya dipersilakan.

No comments: